۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۸

پیشکسوت رسانه در همدان مطرح کرد؛

نمره قبولی دولت سیزدهم در ارتباط با رسانه ها/ضرورت ادامه مسیر

نمره قبولی دولت سیزدهم در ارتباط با رسانه ها/ضرورت ادامه مسیر

همدان ـ پیشکسوت رسانه در همدان گفت:دولت سیزدهم در حوزه ارتباط با رسانه ها نمره قبولی می گیرد.

خسرو نوروزی پیشکسوت رسانه و مدیر رسانه خورشید غرب در همدان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بسیار شنیده‌ایم که رسانه رکن چهارم دمکراسی است و اساتید و صاحب نظران، چگونگی و میزان حضور رسانه در جوامع و مرجعیت رسانه در بین مردم را یکی از اساسی‌ترین شاخصه‌های وجود دمکراسی در جامعه می‌دانند.

وی افزود: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، دولت‌های مختلف با دیدگاه‌های سیاسی گوناگون و بعضاً متضاد مدیریت کشور را در دست گرفته و به نسبت اعتقاد به رسانه و همچنین توانمندی بهره برداری از اثرگذاری رسانه‌ها توانسته‌اند با رسانه‌ها ارتباط بگیرند.

نوروزی در ادامه تصریح کرد: ارتباط بین دولتمردان و اصحاب رسانه، ارتباطی تعاملی و دو سویه است که حدود وشرایط خاص خود را می‌طلبد؛ کم نبوده و نیستند رسانه‌هایی که باعث شدند این ارتباط رنگ و بوی کاسبکارانه و قلم فروشی به خود بگیرد که هر چند بعد از یک سری موج سازی و پیش برد اهداف موقت، رسانه و مدیر سفارشی به فراموشی سپرده شده‌اند!

مدیر رسانه خورشید غرب در همدان تاکید کرد: تردیدی نیست که در هر دولتی مدیران پاسخگو وجود دارند و در کنار آنها مدیرانی رسانه گریز و غیر شفاف نیز حضور دارند، آنچه برای نمره دادن به یک دولت در زمینه ارتباط با رسانه‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد میزان ارتباط چمیع مدیران هر دولت با رسانه‌های رسمی و با دیدگاه‌های سیاسی مختلف است.

این پیشکسوت رسانه در ادامه عنوان کرد: آنچه در ارزیابی ارتباط دولت‌ها با رسانه‌ها حتماً باید مدنظر قرار بگیرد پاسخگو و در صحنه بودن مدثیران است و نباید دیدگاه سیاسی و یا نظر اقتصادی را در انجام سنجش دخالت داد که اگر دولتمردان در رپرتاژ دادن دست و دل باز بودند را بر مدیران ضابطه مند ترجیح دهیم!

نوروزی تصریح کرد: با درنظر گرفتن مقدمه‌ای که ذکر شد، در بررسی ارتباط دولت سیزدهم با رسانه‌ها، شخص دکتر رئیسی را می‌توان جز بی آلایش ترین و پاسخگوترین دولتمردان ذکر کرد که با انتخاب فردی توانمند و اهل رسانه بعنوان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد نشان داد به دنبال بسط و گسترش این رابطه دو سویه است؛ هر چند که انتظارها از دولت سیزدهم بسیار بالا بود و توسط تعدادی از مدیران رسانه گریز به اهداف خود نرسید اما در کل می‌توان در این رابطه به دولت سیزدهم نمره قبولی داد.

وی خاطرنشان کرد: در مدت حدود سه سال دوران دولت سیزدهم در استان ارتباطات دو سویه مدیران و رسانه‌ها، خصوصاً با مدیر ارشد استان بعضاً دچار اختلال گردید و حتی با تعدادی از رسانه‌ها تعامل مورد انتظار برقرار نشد که دلایل آن قابل بررسی است اما قاعده حاکم بر کشور در استان نیز به خوبی قابل مشاهده بود و در بدبینانه ترین حالت هم می‌توان به این ارتباط نمره قبولی داد، هر چند که می‌توانست بهتر از وضع موجود باشد.

مدیر رسانه خورشید غرب در همدان در پایان گفت: با تغییر هر دولتی بدیهی است که انتظار داشته باشیم مدیر ارشد استان برای ارتباط گیری با رسانه‌ها از افراد هم گفتمان و هم طیف خود استفاده نماید اما این موضوع دلیل نمی‌شود که زحمات و تلاش‌های پیشینان نادیده گرفته شود و نامهربانانه در باره آن‌ها قلم فرسایی کرد!

کد خبر 6256304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha